Kelas Semi Hands On di Teratak Chetam

Tawaran Istimewa Sempena Teratak Chetam berada di Batu 5, Simpang

Yuran serendah RM100.00 untuk kelas grup dan RM200.00 untuk kelas personal bagi modul berikut:

Aneka Buns
Cream Puff, Enclairs, Fruit Puff
Aneka Tartlets
Takoyaki
Pastri Basket dan Tart Bentuk Buah
Muffins
Sponge Cake utk deko guna whipping cream dan cheese leleh
Cup cakes dan deko

Untuk kelas personal, sila sms atau wassup utk tetapkan tarikh. Anda boleh pilih tarikh anda sendiri dan juga kelas yang anda ingin belajar. Yuran adalah berlainan dari kelas semi hands on.

Lokasi : Batu 5, Simpang, Perak
Landmark : Gerai Lemang dan Gerai Air Jambu Batu di depan rumah
Hubungi : 011-27046007 (sms/wassup)


April 16, 2008

JOM KITA BERAMAL.....

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

Dah lama Chetam tak sembang di Teratak Chetam. Sibuk ngan keje di ofis.

Kali ni Chetam terpanggil untuk mengajak semua pengunjung-pengunjung Teratak Chetam untuk sama-sama beramat ibadat membantu anak-anak yatim.

Sebenarnya kat YahooGroup ResepiDotNet tengah dok meriah berbincang pasal acara Sambutan Hari Jadi yang akan diadakan pada 1hb May 2008. Since ramai ahli yang sambut besday, so depa pakat ramai-ramai untuk sambut bersama-sama dengan anak-anak yatim di Rumah Baitul Rabbiatul Adawiyah.

So masa meriah berbincang ni, dapat tahu yang Baitul Rabbiatul Adawiyah masih kekurangan banyak keperluan seperti TV, Peti Sejuk, Mesin Basuh dan lain-lain. Alhamdullilah, dalam suasana meriah berbincang di RNET, ada yang sudi hulurkan bantuan dan menderma barang keperluan ini. Terdapat juga cadangan untuk mengadakan Perpustakaan Mini untuk kegunaan anak-anak ini. Cadangan yang amat baik sekali.

Chetam menyeru agar pengunjung-pengunjung Teratak Chetam dapat sama-sama menjayakan projek perpustakaan mini ini. Anda boleh menderma sama ada buku-buku baru atau yang sudah digunakan ataupun menderma wang ringgit bagi tujuan pembelian buku-buku. Anda boleh dermakan buku cerita ataupun buku rujukan pelajaran. Jika berminat untuk turut serta, boleh email Chetam di chetam1@gmail.com.

Di bawah ini merupakan nota serba ringkas tentang Baitul Rumah Rabbiatul Adawiyah.

Chetam

**************************************************************************

Assalamualaikum

Terima kasih atas keprihatinan sahabat2 membantu mengumpul dana untuk anak2 yatim Baitul Fitrah & Baitul Rabbiatul Adawiyah.

Untuk pengetahuan sahabat2....
Rumah Baitul Fitrah asalnya ada 2-asrama lelaki & perempuan terletak di Bandar Country Homes, Rawang. Satu sewa, satu wakaf. Alhamdulillah sekarang ini ada satu lagi rumah wakaf baru dibuka bagi menempatkan anak2 yatim berumur 6 tahun ke bawah. Cawangan baru Baitul Fitrah ini akan dikenali sebagai Baitul Rabbiatul Adawiyah.

Alamatnya:

Baitul Rabbiatul Adawiyah
No. 46, Jln 1/2 Green Valley Park
Bdr Tasik Puteri
48000 Rawang

Kami masih lagi mengumpul dana & peralatan rumah untuk rumah anak yatim yang baru ini.

Sumbangan amat dialu2kan, paling kurang dapatlah membayar gaji-pengasuh (RM400) & pemandu van(RM500). Serta bil api & air (lebih kurang RM350 satu rumah).
Pengasuh baru diperlukan untuk rumah baru ini, manakala pemandu van diperlukan untuk bertugas di ketiga-tiga rumah anak yatim ini.

Sumbangan boleh disampaikan melalui akaun Maybank NORLAILI TALIB untuk Dana Baitul Rabbiatul Adawiyah. Sila SMS (012-3614014) atau EMAIL eksekutifsuri@yahoo.com.my jumlah RM yang dah dibank in.

Wang sumbangan ini akan asingkan terus khas untuk anak2 yatim Baitul Rabbiatul Adawiyah. Sekiranya sumbangan dimasukkan terus ke akaun Baitul Fitrah, SMS Ummu Liza (0122663649) brp jumlahnya supaya dpt diasingkan utk rumah baru.

Dana Baitul Rabbiatul Adawiyah :
NORLAILI TALIB: MAYBANK 564593050270
CIMB 14150011917051
Akaun Baitul Fitrah: MAYBANK 562012001955

Semoga Allah Merahmati & Memberkati Rezeki & Kehidupan kita..amin..

Wassalam

*********************************************************************

No comments:

Post a Comment