Kelas Semi Hands On di Teratak Chetam

Tawaran Istimewa Sempena Teratak Chetam berada di Batu 5, Simpang

Yuran serendah RM100.00 untuk kelas grup dan RM200.00 untuk kelas personal bagi modul berikut:

Aneka Buns
Cream Puff, Enclairs, Fruit Puff
Aneka Tartlets
Takoyaki
Pastri Basket dan Tart Bentuk Buah
Muffins
Sponge Cake utk deko guna whipping cream dan cheese leleh
Cup cakes dan deko

Untuk kelas personal, sila sms atau wassup utk tetapkan tarikh. Anda boleh pilih tarikh anda sendiri dan juga kelas yang anda ingin belajar. Yuran adalah berlainan dari kelas semi hands on.

Lokasi : Batu 5, Simpang, Perak
Landmark : Gerai Lemang dan Gerai Air Jambu Batu di depan rumah
Hubungi : 011-27046007 (sms/wassup)


July 21, 2008

Pulut dengan Kuah Durian

Chetam masak pulut ngan kuah durian ni nak jamu Abang Lang dan Abang Shamsul yang datang dari Tepen. Mereka bermalam di rumah baru Abang Chik. Nak tidur rumah Chetam memang tak boleh sebab setiap inci lantai penuh ngan barang. Buya kosongkan bilik sebab nak mengecat so ruang tamu macam kapal pecah.

Masak pun dalam keadaan tak cukup bahan. Daun pandan tak ada, santan pun guna santan segera. So kureng kow!!!! Walaupun kureng kow.....Buya makan sampai bertambah beberapa kali.............hehehehe

Pulut dan Kuah Durian

Pulut
Santan
Gula
Garam
Daun pandan
Durian

Cara
Pulut di rendam selama beberapa jam. Kemudian dikukus atas api selama lebih kurang sejam atau sehingga masak. Jangan lupa letak daun pandan sebelum kukus.

Santan dimasukkan dalam periuk. Masukkan beberapa ulas durian. Ramas buah durian sehingga isinya tanggal. Tinggalkan beberapa ulas durian yang idak diramas di dalam periuk. Letakkan periuk atas api sederhana. Masukkan daun pandan dan kacau rata hingga mendidih. Masukkan gula dan sedikit garam. Jangan lupa untuk mengacau kuah durian ni. Dah mengelegak, boleh tutup api. Hidangkan bersama pulut yang telah di kukus.

No comments:

Post a Comment