Kelas Semi Hands On di Teratak Chetam

Tawaran Istimewa Sempena Teratak Chetam berada di Batu 5, Simpang

Yuran serendah RM100.00 untuk kelas grup dan RM200.00 untuk kelas personal bagi modul berikut:

Aneka Buns
Cream Puff, Enclairs, Fruit Puff
Aneka Tartlets
Takoyaki
Pastri Basket dan Tart Bentuk Buah
Muffins
Sponge Cake utk deko guna whipping cream dan cheese leleh
Cup cakes dan deko

Untuk kelas personal, sila sms atau wassup utk tetapkan tarikh. Anda boleh pilih tarikh anda sendiri dan juga kelas yang anda ingin belajar. Yuran adalah berlainan dari kelas semi hands on.

Lokasi : Batu 5, Simpang, Perak
Landmark : Gerai Lemang dan Gerai Air Jambu Batu di depan rumah
Hubungi : 011-27046007 (sms/wassup)


November 28, 2007

BERAYA DI MEDAN 2007 - Part 2

Chetam sambung yer.....Raya ke 4, Chetam, Buya, Chenul, Ayah Mertua dan adik2 ipar serta biras ke Sialang Buah untuk melawat anak angkat Ayah di samping tu nak mandi manda di pantai. Dalam kepala Chetam dok ingat pantai ni macam Port Dickson. Rupernya tak. Lebih merupakan perkampungan nelayan. Anak angkat ayah, iaitu Bang Udin yang baju merah di bawah ni merupakan seorang nelayan. Dia yang jadi guide hari tu.

Ayah sebenarnya tak berapa sihat. Jalan kena berpimpin tapi bersemangat nak jumpa Bang Udin.

Tempat sampan berlabuh.

Ramai-ramai punggah barang. Nak kena naik sampan ke lokasi perkelahan kerana jambatan putus.

4 orang pimpin Ayah untuk masuk dalam sampan. Sampan putih khas untuk kami sekeluarga. Free wei......sebab advantage ada guide.

Adik Ipar, Amri dan anak beliau, Suhaila di bahagian depan sampan.

Yang pegang hailer tu dok kawal trafik. Bukan lapangan terbang ajer ada pengawal trafik. Sebenarnya banyak sampan dan perahu yang dok masuk ke jeti yang sempit untuk ambil penumpang.

Sebenarnya, kawasan putih di belakang tu la tempat berkelah. Sebenarnya jarak dekat sesangat tetapi terpaksa gunakan sampan untuk menyeberang setelah jambatan rosak. At least nelayan dapat mata pencarian tambahan.

Bang Udin yang arrange makan seafood ni. Fresh dari nelayan yang baru balik dari laut. Ada ikan besar yang diberi oleh Bang Udin yang merupakan hasil tangkapan hari-hari sebelumnya. Dalam talam adalah campuran kerang dan kepah.

Dalam pinggan tu udang mantis.....udang yang macam ulat bulu tu...hehehehe. Sambal dalam piring kecil tu memang mengancam. Selain tu ikan bakar juga ketam rebus. Ketam atau kepiting fresh sebanyak 4 kilo cuma berharga RP75000. Memang puas hati makan ketam.

Ayah sedang menikmati hidangan tengahari di samping Adi, adik ipar yang paling bongsu. Bang Udin melayan Ayah makan. Siap dikopeknya isi ketam dan disuapkan ke mulut Ayah. Bang Udin rasa terharu sebab Ayah sudi datang melawat beliau.

Sesi makan lagi.....Amri pulak isi perut selepas puas mandi di laut.

Budi dan anak-anak sedang mandi. Air tak cantik. Chetam pun tak pi mandi.

Sedang bersiap nak naik sampan...dah senja. Di belakang tu la jambatan yang rosak tu. Masa Chetam nak naik sampan, kedua-dua tangan Chetam dipegang oleh Adi dan anak Bang Udin. Chetam rasa segan la pulak so Chetam cakap...."Relax....relax la....". So depa berdua terus lepaskan tangan Chetam. Chetam panjat masuk sampan dan terus meluncur ke lantai sampan....heheheh......silap Chetam sebab pakai sandal yang licin. Walaupun meluncur jatuh, tak rasa sakit pun. Macam naik gelongsor jer...hehehehe


Adik-adik ipar Chetam iaitu Lilah, Lidah dan Runi. Chenul terselit di tengah-tengah.


Dah sampai jeti. Siap-siap untuk turun.

Traffic controller masih setia ngan hailer beliau.

No comments:

Post a Comment