Iklan Berbayar

BannerFans.com


Ruangan Iklan untuk disewa dengan kadar RM20 sebulan tanpa posting dalam Teratak Chetam atau emails kepada Mailing List.

Kelas Personal di Teratak Chetam

Anda tentukan tarikh kelas anda sendiri

Anda boleh book kelas pilihan anda. Pilih tarikh yang sesuai dan hubungi Chetam melalui email atau sms untuk book kelas tersebut. Sila rujuk modul kelas di ruangan sebelah kanan.


Kelas turut diadakan secara personal. Anda boleh mix n match kelas pilihan anda. Segalanya dilakukan secara hands on. Anda boleh tentukan bila kelas akan diadakan.


November 10, 2005

Nak kongsi citer pasal CHENUL


Sinyum!!! Posted by Picasa

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

Chetam nak citer sikit pasal anak dara Chetam ni. Kisah terjadi semasa raya ketiga di kampung Chetam. Rumah parents Chetam betul-betul di tepi jalan besar so pintu pagar memang sentiasa tertutup. Chetam dan Chenul dah siap nak pi jalan-jalan ke Kuala Kangsar naik bas jer.....alah..bas berhenti depan rumah jer. Sementara menunggu suami Chetam, Chenul main bola ngan sepupu-sepupu dia. Nama jer anak dara tapi pantang nampak BALL......hehehehe....Chetam dok sembang ngan mak, kak ipar kat kerusi batu depan rumah. Chenul dok mengejar bola di tengah panas. Datang abang ipar Chetam yang dok bangi tu nak pi buang sampah. So dia bawa plastik hitam naik motor dan buka pintu pagar. Chetam suruh anak sedara yang 6 tahun pi tutup pagar semula. Lepas beberapa ketika....abang ipar Chetam pun balik. Dia buka pintu pagar tapi tak tutup semula. Lagi sekali Chetam jerit kat anak sedara suruh tutup pintu pagar.

Masa dok sembang, mak Chetam cakap yang Chenul ni cekap. Bahaya biar pintu pagar terbuka sebab dia laju. Kalau dis selinap keluar memang tak dapat tangkap. Kereta banyak pulak tu. Jarak pintu pagar ngan jalan utama cuma dalam 2 atau 3 meter. Dekat sesangat. Masa ni lah abang ipar Chetam dok sibuk nak buang sampah yang kedua. Dia buka pintu pagar dan dok tenggek atas motor. Masa tu jugalah apa yang emak Chetam cakap jadi kenyataan. Chenul menyelinap keluar antara pintu pagar, terus meluru keluar. Chetam terus bangun berlari nak tangkap Chenul. Jarak antara tempat Chetam duduk ngan pintu pagar tu jauh juga. Dengan badan montel Chetam berlari juga sampai rasa nak tersembam tapi Chetam tahan sebab telinga dok dengar emak Chetam ngan kakak ipar dok menjerit tangkap Chenul. Lagi semeter nak sampai jalan raya, Chetam dapat tangkap Chenul itupun selepas buat aksi STUNT dengan merebahkan badan melayang peluk Chenul. Terus Chetam tersungkur jatuh dan timpa Chenul maka Chenul pun mulalah melalak ngan kuatnya. Chetam takut muka dia cedera sebab keadaan tanah yang berbatu-batu. Alhamdullilah, Chenul tak cedera langsung. Mungkin melalak sebab terkejut tetapi seluar Chetam koyak di bahagian lutut. Baru perasaan yang Chetam luka di kepala lutut......sakit giler.....

Chenul diambil oleh sorang anak sedara yang dah umur 18 tahun dari tangan Chetam dan Chetam masuk terduduk kat tanah. Sakit nak bangun. Anak sedara Chetam passkan Chenul pada suami Chetam dan macam biasa....suami Chetam salahkan Chetam sebab biarkan Chenul main tengah panas sampai boleh terlepas keluar pagar....hehehehe ....suami Chetam tak fikir kalau Chetam tak buat aksi STUNT tadi, mungkin Chenul dah sampai ke jalan raya. Chetam tak boleh nak bayang kalau ditakdirkan Chetam jatuh dahulu sebelum dapat tangkap Chenul. nak tahu kat mana abang ipar Chetam masa tu? MASIH DUDUK ATAS MOTOR...........hehehehe......Chetam pelik sangat sebab dia langsung tak bergerak sedangkan dia yang paling dekat ngan Chenul. Lepas dia balik dari buang sampah kali kedua, abang ipar minta maaf ngan Chetam. Ruper-rupernya dia tergamam. Langsung tak leh bergerak. Emak Chetam pucat muka dan sesak dada sampai ke petang. Dia masih tak boleh lupa kejadian tu.

Pesan Chetam pada semua pengunjung yang ada anak yang sedang lasak..........berjaga-jagalah.......perhatikan anak kita sebab MALANG TAK BERBAU.

Nota Kaki Chetam : Gambar di atas di ambil oleh suami Chetam sebelum kejadian tersebut. Dengan berpakaian maxi labuh itulah Chenul berlari keluar. ALHAMDULLILAH....SYUKUR PADA ALLAH yang telah memberikan kekuatan pada Chetam untuk membuat adegan STUNT.

No comments:

Post a Comment